П’ятниця, 29 Березня, 2024

Передвиборчі маніпуляції: чому не можна довіряти під час передвиборчої гонки

Наступного року відбудеться одна з головних політичних подій – вибори Президента України. Що ж, наступні три місяці обіцяють бути гарячими. Проте, деякі кандидати вже потроху починають розганяти свою політичну рекламу. Якою вона буває і чому точно не можна довіряти – читайте на kyivyes.com.ua

Політична реклама полягає не лише в одних роликах, де потенційні кандидати  з екрана телевізора дають купу обіцянок. Насправді, свідомістю маніпулюють різними способами. 

Наприклад, один із таких – соціологічні опитування. Звісно, ми довіряємо більше цифрах, аніж загальним фактам. Так, приблизно за пару місяців до дня виборів у мережі з’являються новини про те, що певний центр соціологічних досліджень провів опитування і виявив, що кандидат “N” лідирує. 

Ця маніпуляція направлена на те, що людина побачить начебто достовірну статистику і зможе проголосувати, як більшість опитаних. 

Боротися з цим просто: перевіряйте, чи дійсно існує такий центр досліджень, якщо так, скільки років. Одразу буде видно чи це правдива інформація, чи фейк. 

Маніпулюють також і інформаційними матеріалами. Зазвичай стаття, яку замовляє кандидат, містить суперечливий та яскравий заголовок. Сама ж стаття абсолютно позитивно висвітлює кандидата, розповідає про його досягнення та освіту. 

Не так давно почалися маніпуляції і в соціальних мережах. Використовують, наприклад, патріотичні гасла, аби люди підписалися на сторінку. Наприклад, ви бачите картинку широкого українського поля. Згори підпис, який закликає тебе натиснути “лайк”, якщо ти дійсно любиш свою державу. 

Це розраховано на те, що, гортаючи стрічку, людина не буде звертати увагу на назву сторінки. Користувача буде скоріше цікавити контекст публікації. Так, змушують підписуватися на сторінки політичних партій неуважних користувачів.

.,.,.,.