П’ятниця, 29 Березня, 2024

Проблеми з комунальними послугами? Куди звертатися, щоб отримати допомогу, а не відписку

Дуже часто люди не знають, які обов’язки покладені на державні чи місцеві органи влади, а тому звертаються не за адресою. В результаті замість вирішення власної проблеми отримують лише відписки. Далі на kyivyes.

Щоб не потрапити у таку ситуацію – потрібно володіти потрібною інформацією. Давайте розбиратися разом, куди слід звертатися, якщо у вас виникли ті чи інші питання щодо комунальних послуг.

Яку помилку ми робимо найчастіше?

Слід пам’ятати насамперед про тих, чиї повноваження пов’язані з побутовими питаннями мешканців будинку.

1

Тобто якщо ви відчуваєте, що батареї в квартирі не такі гарячі, як мали б бути, або біля під’їзду з’явилася величезна яма, не варто одразу обривати урядову гарячу лінію. Як і бігти до депутата по округу: це не його обов’язок – ремонтувати. Його робота – писати та приймати закони.

Краще вивчіть Закон України «Про житлово-комунальні послуги»., який вступив в дію 1 травня 2019 року. Там чітко розписано, чого і від кого можна вимагати. ДО того ж, відповідно до нього, усі багатоквартирні будинки мають обрати управителя або ж перейти під крило ОСББ. Про ЖЕКи можна забути.

Чим займається уряд

Завдання Кабінету Міністрів – встановити основні правила й стандарти, за якими ми з вами отримуємо послуги. Основні завдання уряду:

  • Затвердження правил та типових договорів поставки комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком;
  • Встановлення граничної норми витрат на управління житлом, оплату комунальних послуг для пільговиків;
  • Утвердження порядку формування тарифів, які визначаються органами місцевого самоврядування;
  • Встановлення порядку надання пільг та субсидій;
  • Визначення порядку перевірки якості послуг, а також перерахунок вартості послуги, якщо вона не  буд надана відповідної якості.

Подробиці про перерахунок послуг

Минулого року Кабмін затвердив «Порядок перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання або надання неякісної послуги». Йдеться про такі послуги, як прибирання прибудинкової території, а також роботу ліфтів.

У документі розписана схема перерахунку, який має здійснювати управитель. Він може робити це за своєї ініціативою або після скарг мешканців.

2

За статистикою, найбільше скарг, з якими звертаються українці на урядову гарячу лінію, пов’язані саме з житлово-комунальною сферою. Проте Кабмін не вирішує такі проблеми, а просто передає їх в іншу інстанцію. От до них і слід звертатися, щоб не витрачати свій час і нерви.

Чим займається НКРЕКП

НКРКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) займається захистом прав споживачів у сфері енергетики та комунальних послуг.

Завдання комісії – слідкувати за тим, щоб українці отримували послуги відповідної якості, у достатній кількості та за обґрунтованими цінами.

Приміром, у повноваженнях НКРЕКП – всиновити мінімальні стандарти та вимоги до якості обслуговування, а також моніторинг їх дотримання.

4

Також цей орган займається встановленням правил розгляду звернень та спорів між споживачами та суб’єктами господарювання. Згідно з офіційними даними, у 2018 році 10 774 споживача отримали 2 170 700 гривень в якості компенсації за недотримання стандарту «відновлення електропостачання після перерви протягом 24 годин».

У цьому ж 2018 році НКРЕКП отримав 118 тисяч звернень у питаннях газопостачання. Завдання фахівців – перевірка інформації та направлення листів з вимогою виправити порушення. Якщо цього не відбувалося, далі розглядалися питання порушення умов ліцензії.

Завдяки роботі гарячої лінії вдалося покращити комунікацію між населенням та тими, хто надає послуги теплопостачання. Комісія також перевіряла якість послуг та відповідала на звернення громадян щодо питань водовідведення та поводження з побутовими відходами.

А куди звертатися з питаннями щодо субсидій?

З питаннями щодо субсидій варто звертатися до підрозділів Міністерства соціальної політики. Саме це відомство відповідає за призначення пільг та субсидій.

Чим займаються органи місцевого самоврядування?

Згідно із законом, органи місцевого самоврядування:

  • Утверджують та виконують місцеві програми у галузі ЖКГ;
  • Встановлюють ціни на комунальні послуги та норми споживання;
  • Перевіряють виконання місцевих програм.

5

Куди звертатися із скаргами киянам?

Насамперед можна зателефонувати 1551 – це Контактний центр міста Києва.

Також у Київській міській державній адміністрації є підрозділи, які безпосередньо займаються тими чи іншими питанням, тому звертатися краще напряму до них. Так є шанс вирішити проблему швидше.

Захистом прав споживачів комунальних послуг займається Управління самоврядного контролю КМДА. Саме тут замаються перевіркою якості т кількості послуг, а також оплатою.

Якщо вам потрібно зафіксувати неякісну послугу, звертайтеся на гарячу лінію з питань ЖКГ (1557).

Чим займається ОСББ?

Практично всі питання, що стосуються будинку та прибудинкової території – це компетенція ОСББ чи управителя. У тариф на утримання будинку входить прибирання прибудинкової території, сходових кліток, вивіз сміття, технічне обслуговування ліфтів, ремонт водо та теплопостачання, каналізації, освітлення місць спільного користування.

На законодавчому рівні також встановлені вимоги до графіку прибирання.

Також до ОСББ слід звертатися щодо питань поливання дерев, стану лавочок та інших малих архітектурних споруд.

6

А от якщо потрібно відремонтувати ліхтар, треба звертатися до КП «Київміськсвітло». Згідно з правилами благоустрою Києва, над кожним входом в будинок чи поряд з ним мають бути світильники для освітлення входу та пішохідної доріжки.

Якщо сталася «біда» з асфальтовим покриттям – звертайтеся у ЖЕК. Там мають подати запит на інформацію, з яким підприємством була укладена угода на ремонт тротуару.

Якщо ремонту потребують дороги – звертайтеся до КП «Київдорсервіс» та КП «Київавтодор».

.,.,.,.