П’ятниця, 29 Березня, 2024

Як у Києві з’явилася партія «Слуга народу» та де взяла 200 млн на вибори?

«Слуга народу» — перша партія в історії української політики, яка розпустила Раду та показала рекорд на виборах. У 2019 році вона набрала найбільшу кількість голосів — 43,16%. А потім успішно розпочала роботу в парламенті Верховної Ради України в центрі Києва. Її політичним лідером став Володимир Зеленський. На думку багатьох політиків, саме завдяки йому партія змогла залучити 200 млн грн для участі у виборах та перемогти. Далі на kyivyes.com.ua.

Заснування партії «Слуга народу»: з чого все починалося?

За даними Міністерства юстиції, цю партію не створювали з нуля. 13 квітня 2016 року було засновано партію «Рішучих змін» під керівництвом Євгена Юрдига — випускника КПІ та голови студентського містечка цього вишу. Наприкінці 2017 року її перейменували на партію «Слуга народу», а потім зареєстрували за ініціативи Володимира Зеленського з метою захисту бренду:

«Мені не подобається, що хтось хотів використати наше ім’я. Для багатьох людей «Слуга народу» асоціюється саме із «Кварталом». Вони підуть і проголосують. Це відповідальність. Також ця відповідальність лежить і на наших плечах. Тому треба було реєструвати партію. Поки що це не політичний проект, а юридичний нюанс», — сказав Володимир Зеленський з цього приводу, як пише kp.ua/culture

Спочатку за ініціативи «95 Кварталу» вийшов серіал «Слуга народу». У головній ролі знімався Володимир Зеленський. Потім він запропонував використати цю назву, щоб перейменувати та зареєструвати політичну партію.

На початку 2018 року представникам партії безкоштовно надали офіс адвокатського бюро «Качура Лоєрс», яке розташоване на вулиці Січових стрільців у Києві. Це бюро займалося вирішенням всіх юридичних питань, пов’язаних із перереєстрацією партії. До цього його співробітники тривалий час співпрацювали з «Кварталом 95». Засновником бюро є Олександр Качура. Він став першим офіційним донором партії. У 2019 році він перерахував на партійний рахунок понад 1 млн грн. Пізніше його додали до списку «Слуга народу». 

Підготовка до виборів: рекламна кампанія та залучення коштів донорів

Володимир Зеленський та його команда вирішили одними з перших готуватися до виборів.

Реклама партії «Слуга народу»

Перша реклама партії «Слуга народу» з’явилася на вулицях Києва ще задовго до їхнього проведення у листопаді 2018 року. Тоді багато хто ще не міг зрозуміти, чи це реклама серіалу про Зеленського чи політичної партії. Пізніше майбутній президент України публічно підтвердив те, що білборди з плакатом «Слуга народу» є частиною рекламної кампанії і допомогли заощадити багато грошей.

Хто і скільки дав грошей на рекламну кампанію Зеленському та його команді?

За підсумками аналізу статистики інвестиційних вкладів у рекламу партії «Слуга народу» найбільшу кількість грошей вклали чоловіки — 76%. Більшість з них перераховували від 100 тисяч гривень (понад 97%). Публічних особистостей серед них мало, переважно це підприємці. На партійні рахунки приходили кошти як від фізичних, так і юридичних осіб.

Відомо, що близько 15 адвокатів з «Качура Лоєрс» у Києві передали парії 6 млн грн. Микола Ценов, який працював заступником начальника управління боротьби з організацією злочинності у столиці, перерахував Зеленському та його команді 500 тис. грн. Олексій Оленченко співзасновник агропромислового підприємства з Києва також вирішив допомогти партії Зеленського — відправив 1,6 млн грн.

Після офіційної реєстрації партії «Слуга народу» на її рахунки одразу почали приходити лише великі суми грошей. При цьому її представники не робили закликів щодо збору коштів на проведення рекламної кампанії. На їхньому офіційному сайті були лише зазначені реквізити для тих, хто хотів надати фінансову допомогу. Тому донори знали, куди перераховувати гроші.

Часто вони надходили від кількох людей в ті самі дні. Таким чином, з січня по березень 2019 року перед початком виборів партія «Слуга народу» отримала 28, 8 млн грн від фізичних та юридичних осіб. Після цього сумма перерахованих коштів продовжувала зростати. У другому кварталі було зібрано 90 млн грн, а третьому — 94 млн грн. Більшість цих коштів партія витратила на рекламну кампанію парламентських виборів.

.,.,.,.